ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, January 2, 2011

MonaVie Juice. Is it Works?


Saya beli MonaVie Juice selepas dikenalkan oleh adik Sachi.  Saya baca di blognye.Nampak sedap. Lebih-lebih lagi bila tau ia mengandungi 19 buah dari alam semulajadi. Tapi ada yang lebih menyebabkan saya ingin beli..

Dalam broshur ada gambar sendi.Kalau kawan2 yang biasa baca blog saya tahu saya ada masalah sakit tulang belakang. Sakit saya ne tak boleh buat keja berat2 / over2. Duduk berjam2/berdiri berjam2 akan buat saya menangung sakit sebab disc itu dah tak boleh menahan geseran/ bebanan.  Kalau saya terlebih beban siapla terbaring je jawapnya. Makan ubat tahan sakitla + ada satu lagi ubat, Walaubagaiman pun bak kata doctor utk menahan sakit adalah ubat hospital tapi utk baik terus sama ada operate tukar disc atau rawatan bakar disk tue supaya hilang rasa pada disk tue. Aiyoooo.. takut maaaaaaa!! Doctor pun tak berapa advise selagi saya pandai jaga diri.. Saya pun tak suka makan ubat hospital seumur hidup. Kawan2 mesti tau apa effectnya kalau makan ubat hospital selalukan?Apa salahnya makan suppliment utk membantu mengurangkan rasa sakit itu. Kalau baik terus adalah mustahil tapi i'm prefer juice rather than pil!!!

Lagi satu yang buat saya beli adalah sebab ayah saya. Ayah saya ada masalah sendi pada lutut. Dah kena injection  pun. Ayah sekarang pun duduk je umah. Badan2 & tulang2 selalu sakit. Saya pernah nampak ayah makan ubat yang ada tulis "glucosamine". Dalm botol MonaVie yang warna hijau ne ada tambahan glucosamine semulajadi dari tumbuh-tumbuhan untuk rawatan serta memperbaiki sendi-sendi, joint dan urat saraf. Ada juga kandungan Cetylated Fatty Acids yang memudahkan tindakan "kusyen" pada tulang dan sendi.  Sesuaikan utk saya dan ayah? Saya dah belikan utk ayah dan nak tengok ada ke effecnya.


Ini saya beli utk diri sendiri.Sedap saya dah test. Saya selalu beli Innershine Pati Prue Brands tapi kali ne saya nak tukar. Tapi memang menyah semua dalam perut. Saya minum sekali waktu  tengahari; 3/4 kali buat appoiment dgn toilet. Dalam ertikata lain membantu mengawal berat badan. Tapi bukanla tercirit2 macam makan sliming tea tue.. Lagipun saya jarang beli buah. Sebab apa? Setiap kali beli buah..buang je sebab saya sorang je yang makan. Buah bukan boleh simpan lama2.Nanti busuk.Tensen je.Membazir.. So kalau dah ada 19jus buah dalam botol ne saya suap jela dalam mulutkan?? Oh budak pun bleh makan.

p/s: Kalau ayah saya cakap berkesan pada dia, saya nak join memberlah..hehe

8 comments:

Sachi Asukai said...

Salam..Whoooarhh!!!Happy!!that's the 1st thing to describe. Yes, i'm happy because akk akn mkn buah hari2.:) InsyaAllah kak, slgi ade usaha untuk jaga kesihatan, slg 2 Allah akn tolong kita:)!Terharuuuu~~~May Allah bless u sis!^^

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hope you will happy sweet sachi

Mama Zharfan said...

nanti ila update yer, kalau berkesan, me nak beli utk my mom jugak ;)

Wonderful Life with Mary Kay said...

Wah, bagus ni... Update nanti...
Ila, dah lama ka Ila sakit belakang tu?

Berapa rege sebotol?

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

MZ: ok..nanti ila update
Liza: Doc kata dah lama sebab satu disc dah rosak habis. sebba tue ila selalu sakit2 belaknag especially masa prgnt.tapi kalau cakap kat doc biasalah doc akan ckp sbb prgnt bawa beban tambahan.. sampaila satu hari ila meting lebih 4 jam. balik umah pulak jam teruk dalam 2 jam. terus sakit walau dah rehat dalam 3 hati. g kpj kajang. terus buat MRI.nasib ada insuran kalau tidak tungulah entah berapa kurun lagi. dignose ada desicatted disc... warded 3 hari, mc hampir 2 week itu pun cakap kat doc tak mo mc sbb rimas dok umah lama2...hehe..

malinasiam said...

nnt update tau keberkesanan nye
umur dh 3 series ni mcm2 sakit nye
heheheh

Unknown said...

salam perkenalan.. ayu dah try air nie.. mmg sedap rasa buah.. tp sebotol ajelah.. hehehe.. xtaulah apa kebaikan dia.. hubby belikan minum aje.. ayu pun sakit pinggang.. jgk tp sejak pakai corset PB alhamdulilah.. dah kurang..

Unknown said...

Salam Sejahtera kepada semua orang,
nama saya ialah Chris.
I am MonaVie distributor, saya tak sure you masih ada guna MonaVie?
Jika MonaVie berkesan untuk you & keluarga kesihatan, dan u masih ada minat nak minum.
You boleh call or SMS me at 017-5556109 or email me at chris_tekteoh@hotmail.com.
RM400 sekotak(4 botols) untuk apa-apa warna u nak!