ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, November 11, 2010

HILANG SUDAH STIGMA BURUK PADA TASKA

Bila baca tentang masalah Wansteddy berkenaan pengasuh dia saya tiba-tiba teringat satu perkara. Inilah perkara dalam banyak2 perkara yang buat saya sebal.Kang citer semua dah jadi gosip terhangat pulakkan?

Masa itu Amana diserang kegatalan kat peha.Masa tue Amana still pakai pampes. Mungkin pampes tue tak sesuai kot..Jarang pula dia kena gatal2 tapi biasalah budak2 once a while mesti kena gakkan? Oh baru perasan Arief lum penah kena alhamdulilah.. Mungkin sbb pakai CD kot..

Ayat dia yang buat saya rasa angin satu badan & kalau selama ne saya pendam & simpan dalam hati sbb tak nak En. Papa atau mak saya tau tapi kali itu saya terus call & bagitau mak saya. Macam ne ayatnya lebih kurang:

" Cepatla baik Amana ne.Penatla akak nak jaga .yang ne sakit yang tue sakit.Keja umah lagi.Nak masak lagi!!"


Belum lagi tiap2 hari tanya saya pakaikan lampin tradisional ke tidak supaya cepat sembuh. Kalau syorkan saya paham tapi kalau hari2 itu dah jadi paksaaan sbb tak nak jaga anak yg kenA RASHES..Oh kalau kawan2 nak tau kalau anak demam/ tak sihat  saya akan hantar pada mak saya untuk dijaga sbb tak nak pengasuh susah sbb saya tau sikap dia yg BERKIRA !! Tapi setakat kena gatal2 pun tak nak jaga melampaulah kan?? Betapa saya rindukan pengasuh Amana yang terdahulu yang amanah & baik hati.. sehingga kini kami berhubung..


Saya bukan nak bukak cerita lama tapi ini antara ayat dia yg buat kesabaran saya yang dah nipis makin tipis mengalahkan baju sutera. Dalam hati saya. "Apa hal ko cakap mcm ne dgn aku.Aku bayar ko jaga ank aku bukan suruh ko masak/ kemas umh ko!!Kalau ko tak mampu nak jaga budak ramai2 yang ko amik budak kecik ramai2 buat apa? Ko rasa berkat ke duit ko kalau ko mengabaikan budak2 ne?Apa masalah kewangan ko aku tak nak amik tau tapi bila ko dah nak jaga ank aku tolong AMANAH!! Ko masak pun bukan utk budak2 ne ko masak utk ko&anak2 ko je!! What the hell ko nak memekak kat telinga aku pulak???  Tapi semua ne dalam hati je sebab saya masih hormatkan dia sbb saya kenal dia bukan semasa saya hantar Amana.dah lama dah.. Kalau bukan sebab itu mmg saya bagi sedas biar dia sedar sikit dia bercakap dgn org yg memberi amanah & beri rezeki pada dia.

Bebal, sebal, bengang semua ada masa tue. Kasihan anak saya berada di bawah jagaan org yg begitu. saya tak harap yg terbaik & saya pun bukan jenis berkira atau cerewet selagi boleh tolerate saya ok je  tapi bila dah melampau sangat mmg tak de maaflah ye..

Belum lagi Amana yg buat drama hampir tiap2 hari. Mula2 ok tapi yela budak2 pun ada hati&perasaan malah lagi sensetif dari kita org dewasa ne. Dia boleh tau sapa yg ikhlas, siapa yang sayang pada dia betul tak?? Jadinya bila keadaan Amana yg makin kronik saya ambil keputusan letak Amana di tempat lain.. Saya pun tak nak tension & hari2 merungut kat En.Papa sampaikan En.Papa sedar puncanya.. Selepas sesi perbincangan kami hantar Amana ke tempat lain & hampir hire maid.. Maid tak kunjung tiba tapi alhamdulilah semuanya ada sebab dan saya ditemukan dgn taksa yang alhamdulilah menenagkan hati saya di pejabat...


DAN DENGAN INI HILANG SUDAH STIGMA BURUK SAYA PADA TASKA!!

2 comments:

kinna said...

bukan semua taska tak elok, dan bukan semua pengasuh bagus..kdg2, depends pd rezki jugak..dpt yg bagus, alhamdulillah..ila htr pengasuh kt mn dl? area sini ada pengasuh ka? sy tak pernah htr anak2 kt pengasuh..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ada.. 2 kali ila hantar kat area yg sama.. tapi org yg berbeza..

betul cakap kina semua berbalik pd rezeki.. dulu mak&member sellau cakap baby bawah setahun elok hantar pada pengasuh sbb taska ramai.takut tak terjaga . so saya risau nak hantar arief ke taska..

tapi sejak habis pantang & sekarang dah setahun alhamdullah ok je kat taska malah manja sangat dgn cikgu taska sampai tak mo balik!!!