ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, April 12, 2012

A PAIR OF WEDDING SHOES



Saya rasa semua antara kita punya adik kecuali dilahirkan sebagai anak tunggal.
 Saya punya tiga orang adik di bawah saya.
Dua perempuan dan seorang lelaki.
Tapi kali ini saya ingin menceritakkan tentang adik bongsu saya-Sarina/Adik.

Teringat ketika kecil sebelum saya ke sekolah saya akan buat ikan goreng dahulu dan suapkan dia dgn nasi berlauk kicap. Boleh kata hari-hari saya masak lauk yang sama. Sebab ketika itu saya cuma pandai menggoreng ikan sahaja. Adik saya pun tanpa jemu akan makan lauk yang sama. Saya rasa ketika itu saya tingkatan 1.Tak berapa ingat.Selepas itu saya ke sekolah dan tinggalkannya di rumah jiran AKA saudara kami sebelum adik saya yang bersekolah di sesi lain pula akan mengambilnya.Mungkin lebih kurang 1 jam dia tinggal di rumah jiran itu sebelum diambil oleh adik saya yg lain.

Ketika dia tadika dan pandai berkata-kata dia punya seorang kawan baik bernama Shikin. Kawan dia ketika kecil boleh dikatakan mewah. Mcm2 jenama budak-budak yang dia ada. Miceylah apa lah.. Adik saya kerapkali bercerita pada saya & kakak tentang apa yang kawannya ada. Ayat-ayat pujukan kami "Nanti bila akak dah keja , akak belikan apa yang adik nak." Dia akan tersenyum dan gembira sekali.. (Nak menitik pulak air mata teringat semua ne)


 Kini saya telah berkahwin dan punya dua cahayamata.
Percaya tak dua kali pantang adik sayalah yang menjaganya kerana dia cuti semester.
Lebih-lebih lagi ketika saya bersalin anak kedua,
boleh dikatakan adik saya yang menjaga anak lelaki saya sepenuhnya.
Kerap saya melihat adik saya memeluk dan menangis bersama setiap kali anak lelaki saya menangis. Rupanya ketika itu adik saya putus cinta. Bertahun hubungan mereka.
Kalau waktu itu lelaki tue ada depan saya memang dia tak selamat!


Kini adik telah dewasa. See? Comelkan?
 Gambar sebelum itu dengan baby saya ;  masa tue adik  masih di universiti.
Adik saya kini meniti hari-hari yang gembira dengan seseorang.
Alhamdulilah nampak secocok dan baik sekali orangnya
Tahu menghormati orang lain dan pandai membawa diri dalam keluarga kami


  Adik always my little angle. Adik engaged to someone now.
Pre-weeding photo. Is it cute?

One day i read her emel
"Angah, adik suka sangat kasut nie"




And lucky i know this contest 
Still running at absolutelygorgeousbyamy


Mizz Amy, I do really hope i can give adik her weeding dreaming shoes.
Her wedding on Jun 2012 *this year dup dap dup dap*
 Hope you may fullfill her dreaming and my dreaming too.
I do realy hope that I can give her something that she will put together with her wedding dress.
 I do hope everytime she look at this shoe;  
she will remember that i'll join this contest
for her just to fullfill her dreaming----> a pair of weeding shoes

Mizz Amy, and i'll hope her friend will get at least one pair from you too !!
In a right words- order from you
I don't know why a lot of  adik friends got engage too :)


Sincerely from,
A lovely sister

14 comments:

.: iEyLa :. said...

hukhuk..untungnye ade kakak macam akak...
hope u'll fulfill her dream tu kak..
gudluck!!!

sarina saleh said...

Thank u angahhh nnt adik belanja makan kat restoran INSAF! Ok belanje air kosong jeeee. Ngeh!

norhidana said...

mule2 syahdu gk baca ntry yg 1st tuh... lagi2 lah kalu kite ni anak sulong mmg akan rasa camtu kan... dana ni pun ada 4org adik... bile kite dh keje apa diaorang mintak kalu blh sume kite nk bg kan...

kalu dpt lah kasut panten tuh msti lg best kan berseri2 pantin tuh... wish u all the best...

AyuArjuna BiGoshh said...

mmg cantek kst tu , moga ada rezeki utk adik ila :)

ieja amieja said...

assalam..
bertuah dapat kakak mcm ila kan..semoga adik2 ila akan menghargai pengorbanan yg ila buat suatu ketika dulu..

shark said...

kasut tu cantik :)
kakak yg baik..

Miss Anne said...

sweetnyaaaa..how lovely u are as a sister.. moga impian nak ksut tu jadi kenyataan.. :)

Aleyn said...

Nice shoes...sangat vogue

mamawana said...

Hi sweetie... Hi chomel adik and kakak...

madammondoq said...

touching pulak kisah ni.. huhu...

syafisyifa' said...

untungnya ada kakak yg pnyayang dan memahami hihi

KhaiRin : anies said...

nk join gak! mn tau dpt kasut walaupun bkn kasut jimmy choo hehehe

LydSunshine said...

Ooo...touchingnya cerita ni. Cemana nak vote?

Ini Kisah Tia said...

seriously , saya rasa sebak bila baca entri ni . sebab saya pun seorang kakak sulung .. sometimes saya rasa saya bukanlah kakak yang baik :(