ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, April 16, 2012

Monday Blues betullah!

Kalau Monday mesti blues, asal blues mesti Monday. Aduhai.. Memang hari nie saya terjebak dengan Monday Blues. Saya kalau boleh, sedaya upaya tak akan EL hari Isnin sebab tak mo bos fikir saya ada penyakit Monday Blues. Lainlah kalau saya memang apply cuti Isnin. Itu kes lain ye. Ingat bos tak perati ke kalau kita asik cuti Isnin tau. Dia perati.nanti dia perli..woooooo tak mo.Bernanah telinga nie.. Tapi hari ini saya pun dapat penyakit Monday Blues nie. I EL hari nie huwaaaaaaaaa.....

Ok kenapa saya EL? Sebagai clue cuba tengok Amana? Amana pakai helmet Erra Pajira. So pastilah Amana naik motorkan? Kenapa naik motor? Sebab keta buat hal!! Sendiri tanya, sendiri jawab.  Nak kena kungfu keta nie tau. Semalam elok je bila En.Papa anak-beranak pergi kedai. Tapi elok jugakla bila pagi2 nie keta tak boleh start. En.Papa naik atas rumah carik peralatan nak jadi Handy Mandy. Sama je.. Memang bateri kong..


Rindu bangat nak naik motor Erra Pajira nie tau.

Amana memang suka naik motor. Pestime En.Papa bawak Amana naik motor pg tadika bukan main suka. Balik je terus update al-ala celebrity "mama kawan Amana semua tengok motor papa sebab motor papa bunyi brommm, broom.pastu motor papa besar, pastu helmet Amana cantik" Tak tau ke helmet tue JPJ tak luluskan? tak tau ke motor nie dah penah kena inspection JPJ? GRR... mmmm.. tapi sebenarnya mama pun suka naik jugak haha

Keta dah 6 tahun macam tuela. Baru2 nie tingkap buat hal. Sayang kta nie. Keta nie beli dua bulan lepas kawin dari 2006. En.Papa pun dah makeup keta nie. Saya takkan jual keta nie. Habis bayar keta nie baru pikir beli keta baru. Mak saya memang pantang beli barang tak habis bayar pastu sibuk menambah hutang beli yang lain. Akhirnya satu harta pun tak lekat. Itu konsep maklah.. Saya ikut je sebab org tua lebih dulu makan garam kan? Kecualila kalau anak dah bertambah &keta dah sempit / keta lama mmg rosak kronik so okla nak tukar keta. tapi kalau kejanya asik menukar keta apa kes.. Kalau anak Pengiran Brunei oklakan? hehe

Lagi satu kes air kat umah takde. dari sabtu. En.papa pg tanya maintance katanya paip air bocor untuk blok kami je. Sedang dibetulkan. Baguslah dari hari sabtu tak elok2. Korang nak bayar ke bil air nie? Kat dapur air asik mengalir. Nak tutup tak boleh.Kat bilik air pulak air sikit punya slow. Bagus2! 

KERETA ROSAK + AIR TAKDE= PEFECT MATCH =EL

p/s: Hati sedikit lega bila msg kat bos bagitau keta rosak ; bos reply balik "OK" . Kalau diam je maksudnya bos marah, kalau bos jawab maksudnya dia tak marah.haha. pandai2 je buat hipotesis sendiri..


17 comments:

cheqna said...

dan hipotesis itu betul..hahahahaha

AyuArjuna BiGoshh said...

hahahahhaha....bestnya EL... :) lama tak naik motor

norhidana said...

heheheh nk wat cmane...nama pun emergency leave kn... heheheh

Zefa NorAsmara said...

Bos ibu yusuf paling pantang dgn EL.. huhu..

KhaiRin : anies said...

sabo je la kak..

p/s ehem dlm iklan tu ada sebut nama sy x? hahahaha (perasan)

bla nk hntr manuskrip? x sabo lak sy nk terbit kn ;-)

.: iEyLa :. said...

nak nombor bos akk bole??
nk mintak EL jgk..hikhik

Pok Amai-Amai said...

Wah...bestlah dpt EL. Sy bkn takat Monday, hari2 len blues gak. Uwaaaaaa!

Qisya said...

rugi r EL..x dpt degr berita gembire kat perhimpunn bulanan..hehehe..see u tumorooo,,,

eiela said...

kalau dapt monday blues nih memang susah jugak. semua tak kena.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

qisya-apa yg gembiranya?? dapat ipad ke tab haha

Mama Zharfan said...

boss sporting oklah tu hehhe

kinna said...

siannya (kat keta dgn tuan yg kena el..hehe)...hrtu blok kitorg takde air..

Nida Mohd said...

EL sebab ada alasan yang kukuh bukan sebab monday blues..hehe

idasm said...

boss mood baguslah tu kan. tp nak wat camne.. bukan sengaja... yg bestnyer amana lah... dpt merasa naik motor itu... hehe...

Nisa said...

Haha kalau bos saya tulis 'OK', hati masih tak keruan, "Kenapa bos tak tulis panjang-panjang, why OK je?".

So Shy Lady (SSL) said...

perfect sgt lah tu... hb akk pon minggu lpas ada mslh sama gak bateri kong, hasilnya bcandalah kt rumah. ptg baru msuk ofis

madammondoq said...

kete i pun selalu buat hal.. ngada btol.. rasa nak tukau baru jek.. hehe..