ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, August 9, 2012

BUKAN SENGAJA NAK BUAT KORANG TERSEKSA

hai kawan-kawan mama.. posa ke? ke tak posa? tak posa ke? tak posa macam mama ye? oitttt mana boleh kenalah posa.. malu tau dah besar2 tak posa. mama bagi alasan sakit perut tak posa.. tapi muka mama ceria jer.. tipu arief la tue.. lagi-lagi bila nenek balik nie.. wah wah wah.. mama macam menang loteri. menyengih jerrrrrrrrrr.. nenek bagi mama duit raya ke? takde pun.. tapi nenek bagi kakak duit upah posa.. nenek!! kakaK tak posa hokey.. nenek jangan manjakan kakak tue sangat.. dahla malas posa.. banyak alasan.. nenek bagi kakak rm10 kalau kakak dapat posa sampai jam 10pagi. 10 pagi je ye.. bukan sepuluh malam.. cer kira ada lagi 10 hari posa.. 10 hari darab RM10 bukan dapat RM100? mengada2..puasa yang yok ada hati nak upah.. erkkk tapi arief lagi best! tak posa pun dapat duit raya..muahaha..meh tengok sajian hasil tangan mama arief.. nampak tak air liur arief nie? dah meleleh

ok nie mee goreng.. sedap bangat. pak yus sampai suruh makda bawak bekal. mak da dah bekal awal2 tetiba pak yus bisk "psstttt mee tue tapau banyak sikit" muahahah . ingat arief yg tak reti cakap nie tak dengar kerrrrrrrrrrrr

ini ketam lemak cili api.. mama beli dua ekor je. gabak besar ketam nie. tapi arief tengok jelah.. pedas! papa sampai makan lauk nie untuk buka esoknye pulak. caya tak? papa perut kuat sikit kalau mama haiiiiiiiiiiiiiiiiiiii alasan buka posa sebab keracunan lagilah jawabnya.. PERUT PLASTIK!

perghhhhhhhhhhh inilah yang menjadi igauan mak da.. mama siap masak & tapau pos kat umah makda.. dah makda prgnt.. org prgnt nie tak leh biar kalau dia mengidam.. nanti dia teringat2 sampai mimpi.. sabar jelah nak mimpi2 makanan macam org somalia je. org somalia pun tak mimpi makanan tau.. ini jugak makanan kegemaran atok tau.. mama selalu masak utk atok masa mama masih jadi anak atok&nenek sahaja.. bukan isteri papa lagi masa tue..

amboi ..gergasi makan ke? haaa nielah lauk-pauk masa buka umh mak long minggu pertama nenek takde. mcm sikit jer? oh mama snap awal sbb banyak lagi makanan kat dapur

ayam tomato.. ok meh nak citer kalau makcu arief punya perangai pulak. ayam tomato mesti makan dgn bayam color merah.. mama pun naik letih layan mak cu.. tapi takpelah dah bongsukan? banyak2 sabarlah.. arief tak leh bayang kalau nanti arief duduk umah baru & selang dua lorong umah makcu.. haiyaaaaaaaaaaaa selamatkanlah arief & kakak dari jadi mangsa buli makcu...

haaaaaaaaaaa.. mama mengidam benda nie dari tahun lepas. percaya tak? kesian mama. boleh je beli je kat pasar ramadan putrajaya.. nie pak long &maklong beli utk mama.. satu lidi enam hinggit. empat lidi duaplohempat hengget.. sayangnya mak long kat mama kan?

haaa.. alamak ada kaki ayamlah. nie pulak mama beli ayam kampung kat ibu myza. satu ekor rm11 je. ada promosi.. no delivery charge. tapi agak2la kalau nak suruh hantar janganla beli satu je.. belilah dua ke tiga ke.. letihla uncle ayile nak hantar kalau sekor.. bila mama cakap ayam kampung je mesti org tanya "liat tak?" hello yg liat tue ayam pencen.. mama dah beli banyak kali dgn uncle ayile.. tak liat ..sedap ..malah sesuai buat rendang sbb daging ayam tak pecah mcm ayam biasa.. nah nie no tepon uncle ayile 0193636060.

over betul setem malaysia nie.. ada ke letak gambar kuew tiaw.. kalau pasal kuewtiaw mestilah mak cu yg juara.. eh makcu nie semua suruh mama masak.. makcu tak reti mak eh?

ikan masin terubuk. mak long beli.. oh kalau ikan masin terubuk mesti makan macam nie ye.. papa suka. potong bawang, potong cili merah & cili api.. goreng ikan terubuk masin dulu dah garing baru campak bawang & cili.. perghhhhhhhhhhh..mabeles..


SEKIAN. DAH RASA TERSEKSA TAK?
MELELEH AIR LIUR MACAM ARIEF TAK?

11 comments:

Sue-Rya Qistina said...

mmg terliur. mujur arini 'off'. hehehehehehe

Ummi Rayyan & Rayees said...

adoi ngences air lior saya ila..haha..semua pon nampak sedap..hihi..terseksa saya di ptg ari..

Kesuma Angsana said...

sgt2 terliuq ler ! hehehe

Liza said...

Giler ah. Mmg telan liur ja sepanjang scroll down ni. huhu...

Gieyana said...

bestnyer sume menu..mmg mengancam..sek bek br buka posa..ekekeke..:-)

.: iEyLa :. said...

huwaaaa...nyesal tgk post nih..
dah la pagi lagi ni sis..hukhuk..sabo jela..

ummiarissa said...

hmmm...menyeksakan tekak ni...ha ha ha..terpaksa bertahan..

syiela said...

muahahaha.. nasib datang time 'off'

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

cehh... menyesal tengok entry nie di tenghari Jumaat... terliur teman...

MamaEma said...

meriahnya lauk dan makanan

sal-nurbeena said...

haha....agak terseksa jugak. sib baik tgk pagi2 buta nih.