ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, March 16, 2012

Dating dengan siapa?

Dating nie dibuat secara mengejut. janji je kat tepon tak sampai 15 minit dah terpacak kat KLCC. Saya naik dari opis saya ne dgn token RM2 LRT. Buat masa ne cuma ada token sehala je so pada yang nak jimat masa; belilah 2 token untuk pergi balik. Satu pergi, satu balikk.Paham? Haha.. Ini pestime dating sedang dua2 keja area KL alomost 9 tahun..


Ramai betul orang kat food court. Tetiba saya dapat idea bila nampak outlet CREAM & FUDGE FACTORY. Saya pernah buat entry outlet ne kat sini. Tapi entry ne outlet kat Alamanda dengan Amana. Beli makanan kat foodcourt & makan aiskrim kat sini. So akan dapat tempat duduk yang selesa dari keributan orang yang kelaparan kat food court. Bijak sifir tak?

Dah nama blogger semua benda nak di amik gambar. Itu yang En.Papa marah tue. Biarlah.. Sibuk je.. Ini minat saya.. Oh saya ada passion terbaru ne; nanti nak bagitau En.Papa. Dia sokong ke gelak agaknya?


Tengok budak ne salut wafel ne dengan coklat teringat Amana yang cuma suka makan wafel tanpa aiskrim. Budak yang dating dgn saya ne tanya soalan tahhapahapa. "ko nak bungkus balik utk Amana?" Jawapan perli "ye..nak bawak balikla sangat.. tak sempat bawak balik mama dia dah makan"


Saya nak diet so makan ini je.. Diet la sangat..Kyros kebab.  Amik yang jenis wrap. saya amik meat. Budak tue amik chicken. Pastu tak tau nak pilih wrap jenis apa.. Sila tanya ye nanti makan tak kenyang..  "Dik dik..apa beza tortila dgn lagi satu jenis tue" ..lupalah pulak .. Budak tue cakap yg lagi satu lembut. Yang tortila rangup. Jawapan - "Nak yang rangup" Lain kali kalau pergi kyros kebab cakap je saya nak "wrap mix meat yg rangup" chumel tak;) Pastu berjalan pulak ke CREAM & FUDGE FACTORY   untuk dapat tempat yang selesa. Beli semangkuk eskrim yang berharga RM12.90. Kyros kebab RM19.90. Budak tue belanja. Aiskrim saya yang belanja. Jadi saya dah untung 7 hengeet di situ.Haha..



 Amik gambar cantik-cantik. Kalau tidak jangan makan eskrim best ne.. Beli sendiri!!


Dating dengan budak tak cukup umur ne.. hehe.. Adik saya. Kiranya yang no 2 dari 5 beradik.. Along jangan jeles. Ko keja Putrajaya dok je senyap2 kat Alamanda itu. Kat Alamanda pun ada kios CREAM & FUDGE FACTORY.. Lepas ne kitaorg nak dating lagi. Hari Jumaat bolehla..Masa rehat panjang sikit. Hari lain tak boleh nanti bos tunggu depan pintu..Mengigil2 pulak nak touch kad nak masuk opis :)

8 comments:

Aine Ainun said...

sengkan naik lrt...heheee

alahai...sedapnya menu=)))

dear anies said...

brape hengget eskrem tu?

Mama Zharfan said...

me dh lama tak jumpa adik perempuan me sbb dia dok kampung dgn my mom..i miss her..

transformed housewife said...

bolehla dating dgn Ila jap kat KLCC kalau mcm tu. Ofis Knur dekat je dgn KLCC tu.

syuhada & yusry said...

hahahaha....epat giler angah update blog...mmg kaki blog betul la ko ni....
okey next time kiter dating n makan2 lg....heheh...

Unknown said...

wahhhh !best nye dating ngan adik !!

OOOOpsss..na coti jumaat!! na dating ngan iqy je kat umah

norhidana said...

bestnyerrrr.....
jln2 klcc naik lrt mmg syok sbb tak yah pikir pls jln yg jem n paking yg mahal heheeh

Dinas Aldi said...

Sedap sungguh tengok eskrem tu, nak ciket :)

Suweet ja dating dengan adik, siap pesan kat Along jangan jeles lagi, hehehe..