ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, May 15, 2012

Hari Ibu VS Hari Guru

Mama, nanti hari Rabu nie  Hari Guru. Mama belikan hadiah untuk cikgu Amana tau
Oooo.. Hari Guru ingat pulak, Hari Ibu tak ingat?Takde hadiah untuk mama?
Hehe..Mama jangan lupa tau (sambil sengih-sengih manja)
Patutnya masa Hari Ibu mama dapat rehat satu hari 
tapi Hari Ibu nie mama langsung tak rehat! Dari celik mata tak berenti-renti buat keja!
Alaaa.. kan saya dah belanja awak piza Jusco tue
Piza Jusco yg RM10 tue? Yang saya sendiri bayar tue? Baik tak payah..GRR
(then bapak dgn anak ketawa bukan main. Kalau nak meyakat tue menyakat secara berjemaah ye?)

Saya dah lama tak sambut Hari Guru. Tak sangka saya akan sama meraikannya bila Amana masuk tadika. Sebenarnya saya rasa, pendapat saya, pandangan saya ye jasa cikgu tadika paling besar. Dari anak-anak yang langsung tak kenal ABC, 123, alifbata mereka sabar dan gigih mendidik anak-anak kita. Amana  tahu  membaca pun adalah jasa cikgu-cikgu tadika dia. Cikgu Yan di tadika lama dan cikgu-cikgu di tadika sekarang. Dengan cikgu Yanlah saya melihat progress Amana. Amana ketawa gembira di sana, Amana kenal ABC,123, alifbata, menyanyi di sana.  Dengan cikgu sekarang Amana dah mula pandai membaca. Alhamdulilah

Saya masih cam cikgu tadika saya lagi. Cumanya saya macam serba-salah nak tegur sebab terfikir kenal ke dia dengan saya.mmm. Mungkin lepas nie kalau saya nampak saya tegur je. Sekarang pun umur saya dah 32 agak-agak berapa umur cikgu tadika saya tue?

Ok berbalik kepada nak beli hadiah cikgu tue. Saya tak nakla menghampakan Amana.
Nanti kawan-kawan lain bagi hadiah tapi Amana menganga je. Kang sentap lagi budak nie.
Sudahnya En.Papa hantar saya ke Jalan TAR untuk carik keronsang
Mulanya cikgu ada enam tetiba cikgu jadi lima
HAHA. Tak paham i :)


Amana sikit punya suka bila saya tunjuk hadiah yang saya beli untuk cikgu-cikgu tadika Amana. Saya decide nak balut hadiah nie dengan Amana. Sebenarnya lagi mudah kalau saya balut sendiri tapi biarlah dia feel rasanya membalut hadiah untuk cikgu. Mulanya nak beli pembalut hadiah je  tapi saya tukar fikiran. Why not Amana tunjukkan bakat melukis dia? Walau tak sempurna; tapi di mata seorang mama cukup cantik sebab ia hasil usaha anak sendiri.


 Apalah cikgu-cikgu nie pikir bila dapat pembalut contengan macam nie?
HAHA


Quote Of The Day
Ibu & Guru adalah insan yang penting dalam mendidik anak-anak
Hargai mereka dengan sewajarnya




16 comments:

KhaiRin : anies said...

sy cikgu jg..x dpt ke? hehehe

.: iEyLa :. said...

weee...rajin mama tolong belikan hadiah.. :)

mama rifQy said...

wah..comelnye lukisan amana!! gigih tau amana lukis..

anitadiana said...

comel aje lukisan amanda..mesti cikgu jadi toucing nantikan...

- dieyana - said...

bagus gak bg kerongsang.... suami dieyana cikgu, ayah dieyana pun cikgu..tp tk de hadiah....hehheh...bg kasih syg je lah...utk cikgu2 ank dieyana pun tk tau nk bg apa...;-)

Mama Zharfan said...

cutenya hadiah tu :) mesti cikgu2 amana suka :)

amirah said...

so sweet of you both. mesti cikgu amana happy dapat hadiah tu. tak kira la hadiah apa pun, tanda ingatan and usaha dia buat sendiri sampul tu mesti cikgu dia ingat sampai bila2. :)

Areyou Callypso said...

wahhh...
bangga nyer bila wrap hadiah ngan lukisan anak sendiri..

percayalah. hya ibu je tau "seni" lukis anak dia menarik atau tidak... ahahahaa..

**jimat kos wrapping paper kannn **

^_^

AyuArjuna BiGoshh said...

suke tengok hadiah untuk cikgu...aunty nak jugak boleh, aunty cikgu gak heheheheh

ieja amieja said...

ila, 2 minggu lps lg ank2 akak dah beli hadiah utk cikgu msg2..t/ari tadi lak lps blk seklh ank akk yg kecik tu siap buat kad sendiri nak bg cikgu dia..siap tulis sayang cikgu dan ada gambo love lg..huhu..bdk2 skrg mmg kretip dan advance

missCHOKODOX said...

salam, mastura here..writer from wanita magz..kita jumpa masa event naturel kat senses hilton kl..ingat tak..saja jenguk sini, feel free drop by mas nye blog ya.. http://misschokodoxstory.blogspot.com

ummiarissa said...

lagi baik kita suruh diorang buatkan...baru diorang rasa puas hati dapat beri guna tulisan sendiri kan..macam Anis anak saya buatkan..

msredcheesecake said...

so sweet la amana dan mama dia ni.... selamat hari guru tuk semua guru...

MamaEma said...

ema pula tak sempat nak bungkus..terpaksa bagi hari jumaat nanti..sebab ada sambutan hari guru dan ibu...

[sutera kasih] said...

alahai sweetnya bungkusan hadiah tu hehe

wan nurul hezrina said...

okgak brooch sama jenis kalerjer lain..pasnie kalau cikgu amana pakai taudah siapa yang bagi=)