ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, May 14, 2012

This is what they call CASTING!

Banyak belog buat entry Hari Ibu/ Happy Mothers Day. Saya tak mo buat ke? Nantila ye  sbb gambar ada kat hp En.Papa. HP saya mana jelas. sob sob sob.. Saya nak citer hal anak-anak. Asik-asik anak..  asik asik anak.. Baik saya citer hal anak dari citer hal boyfriend haha.. Cubala citer kena kerat 18 dengan En.Papa.. Eh boyfriend saya En.Papa je walau dia selalu buat saya menangis dari dulu sampai sekrang tapi dia jugak yang saya pilih haha.. Nak tahu rahsianya? Lain kalila story.. Mood tengah tak jiwang haha..

Berbalik kepada tajuk entry; terus-terang saya tak pernah terlintas nak hantar anak-anak pergi casting.. Tapi memang saya suka tengok budak-budak yang ada self-confident nie.Nak-nak kat TV.. wah petah budak-budak nie bercakap. Tue yang haziq dalam Tom Tom Bak. Mula-mula tengok dia kuar kat Tom Tom Bak memang lawak giler. Confident habis & natural sangat!

Sementara tunggu giliran, Arief main dulu IPAD. Amana? Tengah sentap sebab Arief conqure IPAD sorang-sorang. Doakan mama menang lagi satu ye. Tak payah gaduh-gaduh. Eh tapi kalau menang lagi mama nak jualah.HAHA. Dunia belog nie menemukan saya dengan pelbagai parents yang positif.  Kalau saya takde belog rasanya hidup saya tak le se'warna-warni" ini. Blogging, event, contest, advertorial post,  hitea winning, IPAD free (nak sebut jugak tueee) dan yang terkini lagi tak sensasi casting.

Saya suka lihat:
MZ- yang anak-anaknya selalu menang bayi comel&contest yang libatkan anak-anak. (kami pernah berbalas msg lepas saya ucapkan tahniah anak beliau menang contest Anakku & MZ nasihatkan saya supaya tidak bazirkan ke"comel"an anak-anak saya. MZ comel ke anak-anak ila?)
Kak Ayu Rafikah- yang selalu join macam2 event & contest yang libatkan anak-anak sampai contest dalam tv!
Ezz- yang selalu bawak Dania casting & penah jadi model iklan
Yumie- walau jauh kat Kelantan punya semangat nak bawak anak-anak join macam-macam event & contest . Saya yang kat KL nie tak gunakan semua kesempatan yang ada?


Saya mintak nak masuk sekali nak tengok Amana casting. Saya tak bawak Arief masuk sebab saya tahu Arief mesti akan menganggu cameraman nie nanti.  Masa nie Arief tunggu kat luar & melalak2 kat pintu bila tengok saya masuk dalam bilik nie. Saya boleh dengar dia mengamuk & tendang-tendang pintu. Adoii anak bujang sorang tue. Saya bagai tak percaya Amana yang pemalu dan susah nak dengar arahan orang lain nie boleh mengikut arahan. Itu yang buat saya gembira sangat.


Sorilah ye gambar Arief blur sangat. Mana boleh snap gambar; dia asik melompat jer! Taula si Arief nie dia memang suka camera. Setiap kali nampak camera memang dia teruja sangat. Ke dia nak jadi cameraman? hikhik.. Dia memang posing tapi lepas satu posing cepat-cepat dia nak capai camera nak tengok gambar dia.. Saya kena pujuk-pujuk dia.

Saya tak terfikir nak pg casting lagi. Tak taulah kalau ter"rajin" lagi. Sebab masa yang ada amatla padat. Masa untuk saya & anak-anak dalam 7 hari cuma Sabtu dan Ahad sahaja. Dua hari tuela memacam yang kena selesaikan terutama urusan rumah ie kainbaju&mengemas. Hujung minggu juga selalunya kami gunakan untuk gilir-gilir melawat mak & mil saya.

Yumie yang galakkan saya emelkan gambar anak-anak kepada satu talent agency . Tak sampai sehari emel tue berbalas dan minta saya&anak-anak datang untuk casting. dapat atau tidak itu belakang kira sebab saya nak nak anak2 merasa pengalaman baru dan saya nak lihat sejauh mana anak-anak saya boleh mendengar arahan orang lain selain saya & En.Papa. Alhamdulilah anak-anak terutama Amana tak menghampakan saya.

Mak saya sebenarnya tak galakkan anak-anak saya/cucu-cucu  join perkara-perkara yang melibatkan entertaiment. Mak saya risaukan anak-anak tak nak belajar dan menjauhi agama. Mak jangan risau, anak-anak kawan angah tue semua elok jer. Macam Ezz umur Dania baru darjah satu rasanya dah pakai tudung. Walaupun kecik-kecik dulu pernah berlakon iklan. Kelakar bila mak saya risau. Sedangkan offer pun takde lagi. Yela orang tua mereka melihat perkara yang lebih ke hadapan. Insya Allah semuanya baik-baik. Angah nak anak-anak angah confident bila jumpa orang, pandai bawak diri depan orang. Walaupun si Arief tue memang dah terlebih confident.  


Casting anak-anak nie memang pengalaman yang baru untuk anak-anak saya dan saya juga.


Quote Of The Day
Pengalaman bermula dengan percubaan



24 comments:

msredcheesecake said...

kawan saya pun swoh sy bawak anak casting tapi masalahnya anak saya pemalu, cam mama dia...hheee

msredcheesecake said...

good luck yea casting....

mummyrinazone beauty said...

agak2 kan ila anak2 nurul bolehker behave ek bila g casting..hahaha takut terbalik semua barang dlm studio..anak2 ila cumil=)so silalah mengcastingkan mereka.heheh

norhidana said...

all the best... heheheh msti cumel gelagat diaorang tu

Mama Zharfan said...

honestly..both your kids are cute and adorable :)
moga2 dpt jd model iklan lps ni heheh
my kids malu2 dgn stranger tapi sgt sporting bab posing2 kalau me or my hubby yg jd photoG :)

TS said...

waahh..g casting..
all da best for both of them.. :)

.:fyzz:. said...

casting..menarik..msti anak2 petah berkata2..sonok la..even pegi audition..
pepun good luck

umiawadah said...

rajinlah Ila ni...moga berjaya!

Zarul Umbrella said...

semoga anak anak ila berjaya dalam casting tu..

Nida Mohd said...

good luck for both of them n ila.. :)

yumielufya said...

Good luck utk anak-anak akak..Talent agncy ni paling sukses kat malaysia..pasti lpas ni bnyk jobs bakal di terima..bertuah betul,1 hari emel dh dapat call kena casting..bgus! permulaan yang baik utk ank2 kak Ila

emarieys said...

ila, nak joinkan sekali anak emalah..boleh tau tak camana...

Ini emel ema7044@yahoo.com

lieyalatif said...

Waaahhh sonok tgk budak2 casting ni....hope ade rezeki kan.... Dpt kumpul duit sendiri kecik2 ni....

mamaRIFQY said...

wah..best nye ila..leh pergi casting..na ni jauh..camno nak casting2!! sonotttttt..and na tak tau la rifqy ni boleh ke x kalo depan org..kalo mood baik..kalo ade geng bgambar die ok je kot.kalo sengsorang,xsure laa

Salmiza said...

wow casting?... sernok...ddk bandar blh la...sy dok jauh uluuuuuu..huhu

AyuArjuna BiGoshh said...

wahhhh moga berjaya amana n arieff ..chaiyok2

Cik Anita said...

Salam.

wahhh. best lah dapat bawak si kecik pergi casting. Good luck hokey, kot ada rezeki boleh kalahkan Haziq tom tom bak tu. hee

:)

Mell Mariann said...

amboih... sakan... sonok dorang yea.. gud luck... hihi.. kite baru nak jd mum.. tak sabo pulok.. haha

Ezna Khalili said...

Ila....ada entry ni tak baca...agak sibuk lately. Entah apa yang sibuk entah le. Hehehe :-)

Tapikan....dunia mereka sangat berbeza Ila...Bila Dania dah 7 Tahun takde casting2 dah! Dah set priority. Muslimah boleh :-)

Contohnya layanan masa Dania masuk iklan Axiata, taraf 5 bintang tau! Dania kata I'm hungry, siap tanya nak makan apa lagi. Dania kata nak McDonalds Nugget. Terus staff Production pergi beli. Dania kata dia letih terus stop dulu. Dania kata nak ummi kat sini terus kena panggil ngan prod stuff. Me and Dania dipayungkan semasa break!!! Bayangkan kalau pelakon2 tu. Kena wat gini. Mana yang tak kuat terus jadi 'diva'. Ditatang bagai minyak penuh....

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ez- itu yg mak ila mcm separuh rela je..kiki

Unknown said...

bestnya ada pengalaman baru..
uyun memang teringin sangat nak bawa dania benda mcm nie.. tapi kami selalu takder masa..
kami tak kesah dania minat apa, cuma mungkin kalo bab hiburan camnie, banyak tentangan dari belah MIL kot.. diorang awal2 dah pesan jgn jadi artis ke apa.. diorang suh jadi ustazah.. mungkin diorang risau tgk dania suka posing kot.. haha..

Ayumi/Amoi (Hana) said...

salam...
boleh share x nama agency talent tu? nk try for my baby girl.
thanks soo much...

de.sweet.bite@gmail.com

-hana-

Unknown said...

Hi ezna boleh share dgn saye tak talent agency untuk casting for my baby i'm very interested ct_zuraida@yahoo.com thank you

Unknown said...

Hi ezna,
Boleh share tak talent agency your child coz i'm very interested for my baby :) ct_zuraida@yahoo.com