ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, January 30, 2012

Header Baru & Cara Buat Header yang simple

Kalau yang selalu jenguk sini mesti tau header lama saya. Header ne Wan yang buat. Saya amat-amat sukakan idea kreatif wan.. Cuba uolls tengok cantikkan? Tapi tahun ne nak pakai header baru kengkononnya tapinya wan dah tak amik tempahan. Nak tempah dengan orang lain saya lum tergerak lagi. Tapi tergerak nak buat header sendiri walau tak seteror wan.




Ini header baru saya!!! TQ pada BFF yang sudi ajar. Siapa yang perasan ejaan "pretty" tue salah eja? haha..saya dah lama perasan ...saja je biarkan sebab lum sempat nak betulkan. Lagipun kalau uools perasan saya memang selalu salah eja  sebab laju sangat menaip..Sempat lagi berlagak walau dah salah tuee.. kiki...  Ok meh saya jadi sifoo bagi tunjuk ajar tak bertauliah. Terutama si Naa-Mama Iqy yang juga nak tukar header. Meh buat sendiri na walau tak bape professional tapi hasil tangan sendiri..kiki



Ok mula-mula bukak website Picnic ne. Sila register dulu ye.. Mudah je registernya.
Eh tetiba je saya dapat massage ne
XOXO cepat kengkawan. Sila buat sebelum April 2012. Tapi yang bestnye yang Premium pun free selalunya yang Premium kena bayar tau. Cepat-cepat buat sendiri untuk cantikkan belog-belog anda



Uploadla gambar banyak-banyak. Tapi rasanya ada news features.
Boleh amik gambar dari Picasa & Facebook. Cuba uolls try ek
Klik butang edit ye..



Korang adjustla guna macam-macam menu kat edit tue.Nampak tak ada love hitam tepi Arief tue? sayalah yang topup tue. Korang boleh add tulisan etc etc..Pepandaila korang godek ek


Ini features yang boleh amik gambar dari picasa & facebook. Kat menu Libarary.
Saya pun pelik camana gambar adik saya ada kat situ. Takde pulak saya upload haha


Lepas dah puas hati savelah kat pc memasing ek.
Oh klik kat menu save& share.
Sowiiiii i; lupa nak bulatkan & letak note macam gambar sebelum tue.
Tapi nampakkan? Tak nampak sila pakai spek 4 lapis. kiki

Selamat mencuba
Kalau tak reti godek sampai lebam ye..
MUAHHH


10 comments:

ieja amieja said...

hehe..akk salalunyer ank akk yg buat, tu pun dia selalu complain, mama ni asyik guna header yg sama jerk..so pandai2 dia ler..teragak nak tukar, suh dia je la..lg pun mana ada masa nak ngadap lappy ni jerk..

Unknown said...

memerlukan kerajinan yg tinggi ni.. hehehehe

mama aini said...

ehem..memang cantik header baru ni, secantik tuan punyanya..ehem mama buta IT sikit..hikk2x..saja tak tukar header lagi..ha2x..

faraherda.razalan said...

Eh, header awak mmg cool! Sy suke. Hiks~

Sy pun skg nie just bt header pki picnik tu je. Disebabkan sy tak de lappy sendiri, maka no choice....

=D

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kakD pun masih pakai header yg lama lg...biaq dulu lg sblm jemu...hehehe..

Wansteddy Tales said...

Dah malas nk design blog, ila. kdg2 tu teringin gak nk mendesign2. suka tgk artwork sndri kat blog org len. tp bila mood xmari. mmg malas dah nk buat kerja2 design ni. passion dah hilang jauh. haha

Unknown said...

hehehehee..ooohh..ila gune picnic ek>>aritu yang na buat..na godek2 PS..jenuh nak blaja

Sidratul Muntaha said...

hmmm..
picknik ttp..
lps ni confirm la gagau aku nak edit gmbo.
silap gaya aku beli jugak cv5 tu

link personal aku:
iceboxrivet.blogspot.com

idasm said...

tq bg tip. nantilah bila senang-senang... boleh cuba... hehe...

Ezna Khalili said...

Jom berpicnic jom tapi di laman web....hehehe