ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, January 25, 2012

Kelass Ko Maria!!

Kejadian berlaku di rumah mak saya aka nenek Amana. Selepas buat sepah hampir satu rumah tiba masa untuk isi perut anak-anak yang aktif ne. Mak saya hidangkan nasi untuk Amana atas meja makan. Amana boleh makan sendiri. Arief mak saya nak suap. Makan kat bawah je bukan atas meja makan. Masa tue Arief dah protes-protes dalam bahasa dia. Siap hempas-hempas badan tue yang tak tahn tue..  Tiba-tiba Amana bersuara dari atas meja makan:

NENEK, AMANA TAK RETI MAKAN PAKAI TANGAN,
AMANA NAK SUDU.
ADIK PUN SAMA JUGAK YE NEK..

Amboi!!! Kelas ko Maria.. Eh kelas ko Amana. Umah nenek or makcik2 bolehla buat peel macam ne. Jangan umah orang pulak buat macam ne. Terkekek ucu diorang aka adik bongsu saya & cakap " eh omputih mana ne? Pulang ke rumah kami dah masuk time tidur;
 terdengar-dengar Amana dodoikan adiknye...

TWINKLE, TWINKLE LITTLE STAR
HOW I WONDER WHAT YOU ARE
HIGH ABOVE UP IN THE SKY..BLA BLA

erkkkkkkkkkk..tiap2 malam sebelum tidur saya bacakan doa tidur, ayat kursi & selawat..
semputtttttttttt...





15 comments:

QueeN TerataI said...

amboiii.. mmg kelassss... budak2 skrgkan... begitulah..

Mama Zharfan said...

yg pastinya sgt cute hehhe and amana nampak sgt ciri2 kakak yg caring :)

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! said...

wah! amana.. makan nak pakai sudu.. tak moo pakai tangan.. memang kelas!!

Liza said...

Bestnya merakam saat 2 dorg membesar dgn keletah yg sgt comel... COmel jerk Amana

KaK LimAh Si SupiR said...

ahaha..kelas gitu :P

Norsalmi said...

kelasss amana & arief..
Amana prihatin dgn adiknya.. kalau macam ni ramai adik pun takpe kan..

jelly gamat said...

cute kali...hihihi...
comelll

AyuArjuna BiGoshh said...

memang kelasssssssss

ieja amieja said...

alahai comelnyer ko amana..mmg kelass!!
salam ziarah & salam kenal..tq sudi singgah..

msredcheesecake said...

Kalau pakai tangan mesti lagi byk yg tumpah dari masuk mulut...hhee..

KhaiRin - anies said...

hamboooooiiiii

ummiarissa said...

Amana pakai selipar terbalik!cu tengok!amboi!!! kelasss kau Amana!

Zarul said...

seronok baca post ni hehe:-)

mama aini said...

ehem..classnya amana !!..hikk2x..

mama rifQy said...

mmg sangat kelasss amana!!!! ilaa...iklas..kite nak sgt jumpe ilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa