ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, January 29, 2012

Pada pemegang card credit.Ingat ye CVV itu penting!! Jangan bagi pada sesiapa walau apa juga alasan!!

Saya ne memang rajin BW dua tiga menjak ne. Habis je masak makan malam mesti saya jenguk belog-belog orang. Saja suka sebab macam-macam cerita saya dapt baca.Kekadang dgn komen-komen reader pun saya baca.Hehe.. Haa.. Komen yang ne memang sesuai untuk dikongsi walau dah ramai yang tau tapi sharing is caring maa... Saya dapat komen ne dari reader belog Mama Acih&Amani.. Mari kita amik iktibar ye

Pagi tadi saya dapat call daripada seorang perempuan. dia cakap nama dia huda daripada sebuah syarikat yg ada kerjasama dgn maybank. dia greet saya elok2 and tanya saya confirmation pasal details saya (name, add, ic num etc). dia tanya saya aktif guna visa/mastercard tak. lepastu dia mintak number card, "valid thru" and CVV number. mula2 saya tak bagi CVV number tu and saya persoalkan kenapa dia mintak. dia cakap untuk pengesahan keselamatan sebab saya baru buat debit card tu. lepas je saya bagi CVV number tu, terus dia letak phone. saya call balik memang tak berangkat and dia reject call. saya terus call office maybank and block debit card tu. nasib baik saya cepat, sebab masa saya buat report dekat maybank tu, ada cubaan untuk buat payment guna nama and card saya tu. tapi pegawai tu dah block so transaction tu dibatalkan. alhamdulillah duit saya dalam maybank tak sempat dikeluarkan. so cerita saya ni sebagai pengajaran untuk semua. macam2 cara org nak menipu sekarang. kalau akak nak number huda (org yang call saya), saya boleh bagi. tapis etakat ni semua call saya dia reject..
Blogger
Penipu zaman sekarang macam-macam cara.
Korang ne memang malas nak keja ek? 
Giant, Mydin, Care4 nak pakai pekerja. 
Pgla carik keja kat situ dari menipu orang!! 
GRRR

17 comments:

maya amir said...

eeee..jahatnye org buat gitu..isk..skang mcm2 cara org nak menipu kan..

madammondoq said...

i pernah org mana kol mintak no tu.. sesuka hati jek.. ingat dapat!!

Mama Zharfan said...

i memang tak percaya saper2 yg call kalau nak tanya psl credit card, apatah lagi nak mintak my cc details hahah me akan terus letak phone/putuskan talian cepat2 :p

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

zaman skg mcm2 la cara org jahat ni...

dear anies said...

syukur la dia cpt bertindak...sy, even no hp pon sy xkn bg kecuali hal2 penting je kalu berhubung dgn org yg kite x kenal...

Unknown said...

haishh...mmg jahat kan? tak baik tau!! cara mudah nak dapat duit.nak keje malasssss

Ezna Khalili said...

Err?? ishhh memacam sekarang ni yer....

mama aini said...

ehem..macam2 cara nak menipu skrg ni..hu2x..hb mama pun pernah terkena..c/card nya diklon..

idasm said...

mmg mcm2 cara diorang guna utk menipu.
kita kena lebih berwaspada. jgn terus percaya bulat2.

nasib baik dia cepat sedar n terus call. kalau tak mau melayang duit dlm maybank tu...

norhidana said...

as salam...
ngerinyer dgr psl penipuan2 gini... tkt kite terlepas dgr terbagi... naya je... uhuhuhu

p/s: tq sbb sudi follow saya

Wonderful Life with Mary Kay said...

Bahayanya... Nasib cepat, kalau tak...haish. xtau lah.

umiawadah said...

perlu berhati-hati...baru tahu ni..

Sidratul Muntaha said...

huuh
cccv tu le yg tak perlu diberi lansung!
ahaha!
akun pun dah kena byk kali
tpi since thu ccv tu tak pyh la nak bgi2
then jugak
sume skrg penipu
dngar jer ckp bukan2
trus aku ltk.
no compromi

AdaM Hawa said...

jalan mudah nak senang.. ish.. ish.. menakutkan!!! berhati.. hati.. peringatan untuk diri sendiri..

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

keji giler
yg menipu tu melayu plak
mesia not safe anymore

Unknown said...

uishhhh...takut nye...mcm2 tpu yg ada skrg kan...pasni mmg kena lebig hati2...thnks for d info (",)

kak gojes said...

ooo..liciknye dia...