ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, January 9, 2012

MasterChef dari sudut pandangan anak kecil

Amana tengok kakak tue dia menang mastercef!! Doktor gigi pulak tue.
Dahla pandai belajar, pandai masak pulak tue. Mesti semua orang suka.
Amana besar nanti jadi macam tue jugak ye.
 mmm..kakak yang menang tue takde gigi ke mama?
 Erkkkkkkkk (saya salah cakap ke? saya cakap doktor gigi bukan takde gigi)



Tengah solat.
Tok..tok..tok..tok..Tokkkkkkkkk..Mama..mama
(Ok mak tak boleh khusyok ye.) Apa? Mama tengah sembahyang ne!
Mama..citer mama kat tv
(Disamping Amana, si Arief yang cuma pandai sengih sambil tunjuk jari kat TV)
Citer apa?
Citer main masak-masak tue...


Amana tau ke cite apa ne?
mmm.. citer orang lawan masak-masak.
pandai Amana
Amana boleh masuk?
Tak boleh ne untukorang besar je.
OOOOO..macam tue mama boleh masukla.
Boleh!!
Tapi mama kan tak pandai masak macam diorang tue ?
(GRRR.)
Mama tak reti buat kueh tapi mama pandai masak lauk yang papa suka!
Ye ke? (muka selamba)

PETUNJUK:
AMANA
MAMA

28 comments:

kasihredha said...

hihi... jujur nya Amana.

mama rifQy said...

pandai amaana!! kembang mama dengar ayat2 amana tuh!!

jeBateja said...

janji papa suka udah le erk....ahakz....kalau papa tak suka...nanti papa cari pembuat kuih lain..erk...erk....err....sensitip ke penyataan ini erk..? sowyyyyyyyyyyyy...ahakz

mama aini said...

bijaknya amana berkata2..he2x.. :)

aRa ❤ aFiq™ said...

xdpt tgk masterchef akhir ai2.. huuu.. haha.. adoii.. amana kena an mama dia.. :D

...sWeeT uMi... said...

hehehe petah aje ank2 bercakap kan...layan masterchef ni best kan byk gak ilmu yg leh dpt ...selain dapat inspirasi tuk masak kat dapur ekekeke...

Em's Family said...

huhu.. direct saje :D

Bitt (double IS) said...

hahahha cutenya la anak u...

~izan~ said...

hehe..comelnya mulut si kecik tu berkata2.

bijak!

madammondoq said...

amana.. amana.. boleh geng dgn danish lah camni.. becok.. ehe...

Zarul said...

heheheeh...bijak2 budak2 sekarang..buatkan saya tak sabo nak anak lagi

KhaiRin - anies said...

hahaha jujur nyer dia...
tulus n mulus

transformed housewife said...

mcm anak2 akk jugak tanya, "Kenapa mama tak masuk MAsterched Msia?". Mama diaorg ni bukan boleh masak kalau kena cepat2 dah org bgtahu "anda ada 10 minit lg". bOleh mati kutu tak tahu nak buat apa dah.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kasih reda-budak2 mana nak menipu ye tak?

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mam iqy- merajuk adalah..hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

jeBateje-sampai ati tau huhu

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mama aini-banyak alasan jugak budak ne

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ara- akak tgok last je..pastu skip2 episod haha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

sweet umi- bila tgok mastercef terasa sungguh tak reti masak haha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

em- sesuai jadi lawyer ne haha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

bit- tqqqqqqqqqq

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

izan- banyak benor tgok cartoon jadi mcm nelah

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

madam-jadi bg-gf lah madam

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

zarul-anak u dah bape ek??

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

khairin- malu mama dia kalu depan org hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

TH-mama amana ne masak je dah 2 jam baru 2 lauk camano??

Sarah Syazwani said...

lawakla amana ni..budak2 time umur ni ckp mmg leh buat org gelak

Ummi Dania Yasmine said...

Uiks...amana cakap direct oh...hehehe