ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, January 16, 2012

kelebihan suami isteri satu pejabat

Kalau jumpa kawan-kawan lama. ..

Eh ko keja mana sekarang?
(Dalam hati..dulu, kini & selamanya kat tempat sama) Keja kat MXXXO
Laki ko?
Sama tempat
Eeeee.... Tak berkembang langsung bla bla bla (sentap i dengar tau! GRRR)  @
 waaaaaaaa bestnye (ada jugak yang tak best haha)

Ok meh baca citer sebenar bukan khayalan. Dah hampir 9 tahun ok!! Ada office yang tak benarkan hsbd&wife satu pejabat. Saya & hubby berkahwin selepas TETAP & CONFIRM. Pada yang tak tahu tetap dan confirm lain makna ye.. Sila carik maksud itu sendiri dalam PERKELILING etc etc. Pandai tak we alls? Hikhik. Tahla bukan sengaja kawin lambat-lambat sebab kes tetap & confirm ke.. tapi serunya tiba bila semua urusan penjawatan selesai. Kami kenal pun kat office bukan kenal kat university then masuk opis sama-sama & pakat kawin lepas confirm . No..No bukan ye.. Memang jumpa kat pejabat.. Tak payahla citer camana boleh jatuh cinta ye. Sebab entry ne nak cite kelebihan  keja satu pejabat sahaja. Panjang ye entry ne..  kalau sudi baca, baca dari A-Z;  kalau penat nak baca; baca je intro, tengah & last  je mcm selalu baca novel T___________T


boleh mengedik lebih
Ayat buat orang menyampah jekan? Sorry ye.. hubby i bak kata Amana "Tiger". Takde masa dia nak loving-loving kat opis. Kalau dia cakap dgn i sebatu pun boleh dengar. Penah kawan ofice tanya. "Laki ko cakap dengan ko ke tengah marah ko?" ekeke. Memang dia bukan jenis jiwang karat ye. Dari segi percakapan kim salamlah nak cakap ayu2. Tapi masa bercinta boleh pulak? TETTTTTTTTT... haha

Ok mengedik tue macam ne contohnye.. Dulu masa prgnt Amana memang saya alami alahan yg teruk. Esok nak besalin hari ne muntah lagi ye. Alhamdulilah bos amat-amat memahami. Tak taulah nak cakap macam mana. So dah alah teruk paham2la ye. Tiap2 pagi En.Papa akan bawak makanan. Takut bini dia lapar ye. Takut perut bini dia kosong.Muntah darah pulak kat toilet. Eh tak tipu tau. Sebab saya muntah teruk penah saya muntah kuar darah. Bukan saya force nak muntah tapi dah pening tau. Org yg alami je tau. Pastu tiap-tiap lunch En.Papa akan bawak lauk lunch pulak. Siap urut kaki yang besar mcm anak gajah masa tue. Buruk betul masa prgnt dulu. Of coursela berat naik, muka saya pulak penuh dgn tanda2 kesan hormon..masa tak prgnt okkkkk je. Teringat bos cakap "kalau lepas prgnt tanda2 kat muka u tak hilang makesure u pakai makeup tebal2 tau.. bos sampai ati bos cakap macam tue..sob sob sob.. eh sambung citer  balik.. En.Papa pun urut leher sampai rasa mual hilang. Habis bagi bini makan, perut kenyang. Baru En.Papa carik makanan lunch dia. Penah En.Papa terlupa beli makan pagi. Jam tunjuk kul 10am je saya dah rasa nak pitam sbb tak makan. Bila call dia dalam meeting. Wah mcm nak nangis. Belum sempat nangis & muntah;  En.Papa dah ada depan mata hantar breakfast. Gedik tak? Amacam jeles?  Oh tapi treatment ne masa prgnt je.habis prgnt pepandaila bini dia carik makan dgn BFF. Kalau sesekali ajak makan sama mesti tanya.. LINDA (BFF saya) mana? . Pegila makan dengan dia.Kacau je.. Itu ke lelaki yang jaga saya bagai menatang minyak yang penuh masa prgnt??haha.

jimat minyak & car pool
datang keja satu jalan. pg keja satu keta. kalau suami keja utara; u keja selatan mesti kena ada 2 keta kan? So we all tak payah beli sampai 2 bijik keta. JIMATTTTT.. Eh tapi kan napa saya macam nak beli keta lagi satu ek? Alasan? Anak-anak dah besar keta tak sesuai.Kalau anak bertambah ada yang kena duduk atas bumbung keta.Haha.Tunggulah masuk rumah lagi satu selesai next year; baru pikir lagi satu keta. Pastu bila keta yg sekarang habis bayar baru boleh pk keta lain. Saya sayang keta MyV oren ne. Banyak kenangan. Plus saya malas nak berhutang banyak-banyak. Nanti jiwa tak tenang. Jiwa tak tenang sebab nanti takde duit balance nak shopping & spa.TETTTTT

selamat untuk wifey yang takut tak reti bawak keta
Sayalah tue. Keja dah 9 tahun tapi baru sekali je bawak keta sendiri. Itu pun dari pejabat ke rumah.Pergi balik belum penah. Kalau En.papa takde saya sanggup naik tren.tapi naik tren lagi hazab. gerenti lambat. mmm. Jadi ketentuan Allah tue mmg yg terbaik. Sebab saya ne penakut bawak keta so dapat laki satu pejabat. Tapi sekarang saya dah mula belajar bawak keta area2 Puchong, Putrajaya& Serdang. KL? lum lagiiiiiii..Takuttttttttt..

boleh taichi keja
saya keja department lain & en papa  department lain. Kadangkala memang tersesat eh selalu tersesat panggilan yang bertanyakan  soalan tentang department En.Papa. Saya terus bagi no direct line En.Papa.  Bila balik mesti En.Papa cakap "Tadi mesti awak yang pass call tue kan?" Jawap bini mithali "eh takde. ingat saya operator?..." muahaha. Mana bleh ngakukan? En.Papa tak puas hati "habis dia kata Pn Ila yang bagi" " Kerut-kerut kening.. "Ye ke? Entah... Yela kot.. nape tak ingat ek" Haha..

susun jadual keja
terutama kalau anak sakit.kami akan gilir-gilir cuti.kalau teruk atau masuk wad baru dua2 cuti. kalau dua-dua tak boleh cuti sebab ada meeting atau keja adhock "Mak, angah & fadzli tak leh cuti ada bla bla bla.. tapi amana/arief demam" Nenek yang sejati tue "meh..meh hantar umah mak. Dah lama tak main dengan cucu mak" Sedangkan baru semalam jumpa.haha. Sebenarnya saya keberatan jugak nak hantar umah mak. Ayah saya dah tak sihat sangat; mak saya walau dah pencen.. wahhhhhhh banyak business..  tapi bersyukur sangat kekadang kakak saya sanggup amik cuti/ hari Jumaat time lunch dari 12.45-2.45 petang tue datang jaga anak2 saya kalau kes2 macam ne jadi. Mana nak cari mak&adikberadik yang sayangkan anak2 kita mcm kita sayang anak2 kita? Eh lari topik laaaaaaa..

mengganti tugasan
penah dengar "arahan dari masa ke semasa"? ok nak citer sikit tentang tue. Kami ne ada masanya terlibat keja dengan pelbagai event walaupun sebenarnya tak ada dalam job specification. Itulah  maksud "arahan dari semasa ke semasa". Saya pernah jadi ushered untuk satu majlis. Masa tue prgnt Arief 4 bulan! Orang lain mungkin ada yang steady je tapi kalau  dah bergerak dari jam 8.00am & malam tue kena usherd maajlis malam pulak, boleh tahan ke? Waktu pagi tue pun saya dah macam nak pitam tapi saya tak mo jadikan mengandung ne satu alasan saya tak buat keja. Pagi sampai ke petang sampai ke magrib saya boleh tahan. Masuk malam saya dah mula sakit kat ari-ari. Sedang malam saya ada majlis lagi ne. Help..Help.. 911!!  Akhirnya En.Papa mintak jasa baik bos (bos department dia rasanya) tapi dalam event ne bos En.Papa jadi  head; so saya pun jadi anak buah  bos department En. Papa untuk event ne. En.Papa mintak jasa baik bos untuk ganti saya. Bos En.Papa benarkan & tak tau saya prgnt masa tue sebab tue saya dilantik jadi ushred jugak. Bos kat sini ..alhamdulilah selagi kita buat keja & arahan..semuanya amat-amat memahami. 

Kesimpulannya.. itu antara kelebihan suamiisteri satu pejabat.Nanti saya buat episod kekurangan lakibini satu pejabat. sanggup ke nak buat entry tue.haha.. Nanti laki i pindah opis lain; i jugak yang mengagau nak bawak keta. Okla saya tinggalkan reader dengan gambar zaman-zaman bujang.courting dulu.. muda je rasa.. haha



p/s: Kalau En.Papa datang urut leher/kaki saya masa pragnant takde orang nampak ke? Tak segan ke orang tengok? Partition saya di office baru dan jugak di office lama paling teppiiiiiiiiiiiiiiii kat tepi tingkap! Camana ek dapat tepi tingkap? saya tak pilih punnnnnnnn orang lain yang pilih & sediakan.. Saya yang menurut perintah je.... Adios...

p/s 1: saya ada entry spa yang best. Nanti saya buat next entry..

21 comments:

Jahirah said...

memang jimat tu...untungkan...hehee

intan_blur said...

bestkan mcm tuh..hehhehe..jimat pun jimat..hehheheh

umiawadah said...

seronoknya dengar...kerja satu pejabat..bestkan...memang menjimatkan...parents anak yang saya mengasuh ni pun satu sekolah..macam-macam hal boleh dengar...

Munn Jaafar said...

lagi satu, boleh sama2 smbung gosip kt rumah..masing2 kenal...hihi

eija_sweetmama said...

ada pro & cont nye suami isteri satu pejabat ni..

eija dulu pun 1 opis ngan en suami, tp bila nak kawin, en suami minta tukar opis lain, rasa x selesa sbb kami satu opis n satu department, kalau 1 opis lain department still ok lg kot.

tp eija masih jimat juga sbb kaminya laluan ke tempat keje masih lg sama, dlm putrajaya jugak

igt lagi dulu masa 1 opis masa bujang mmg hari2 lunch sama2..heheh..:)

Ardini Humaira said...

kalo dni, dni nak keje satu opis dengan suami :D

♥ sitifarhana ♥ said...

untung la kan stu office..mcm2 kelebihan..:)

AyuArjuna BiGoshh said...

hehehe, ayu tak dapat bayangkan keje satu opis ngan hubby ayu...satu universiti tapi lain course pun dah rasa pelik hehehe

Wonderful Life with Mary Kay said...

Bestnya Ila. Liza drive keta smpai hari bersalin hokey. Tak de sapa nak manjakan daku.. huhu.... Best nya.. Tapi kan, kalau annual dinner, dpt pergi seklai je la. Kami dpt makan kat hotel dua kali sebab tempat keja lain2.. :p

Salmi said...

Banyak bestnya kerja sepejabat dgn suami. Akak pernah mengajar 1 sekolah dgn suami selama 6 thn

dear anies said...

ada pro n kontra nyer..tgk pd tempat kerja..kalu gomen..maybe no hal..kalu swasta...maybe payah sbb ada polisi tertentu...

[leily.laily] said...

bg saya, asben n wife 1 tempat kije manyak untung la...
mmg jimat minyak, $$ & plg penting tenaga... hahahha...

sy x bermimpi la nk kije satu opis ngan somi, pernah sy suh die mintak gov.. tp die tanak..
yelah, die x mau pakai smart, casual.. suke sarung coverall jer.. huhuhu.. =((

mama aini said...

ehem mama & hb pun satu jabatan ..skrg ni mama terpaksa berhenti kerja..hu2x..tak sihat..memang byk kelebihannya bekerja satu tempat senang nak pantau hb..ha2x..mama gurau je !!!.. sebenarnya senang pergi balik kerja sama2..mama tak pandai drive..

Lily@MamaZaraZareef said...

best tu satu tpt keja ngan hubby..kitorng ni lagi dasat..sorang keja kuantan..sorang keja shah alam..saje cari pasal kan, tk mau pindah ikut laki..=p

NzA said...

ada kelebihan n kekurgannya...biasalh tu kan..apa pn asalkan kita selesa.....

Yana Halim said...

satu bangunan sukeee.....satu opis tak nak. hehe...

EverydayOnSales Admin said...

Hi there. It's a really interesting site that you have there and I really love the the posts on your lifestyle blogging. And of course, you do indeed have an adorable kid :)

Ok, just a quick introduction about myself. I am actually from everydayonsales.com and I have found your website thru google. We are a site that offers information on daily promotion / warehouse sales in Malaysia. I can see that you actually have a linkback (under INFO FOR MAMA) to some other site and we are hoping that we can be part of your website, where we would actually want you include our link on your page. Of course you can visit our website www.everydayonsales.com and check us out. We can actually do a link exchange where I will list your site as a friend to everydayonsales and you website link will be put on our site. You will be part of the everydayonsales friends community :) in this link exchange and there will be many campaigns awaits for you.

Let us know whether this is possible and we Let us know whether this is possible and will communicate further on this. Do revert to me and if you do have any queries, let me know. Do hope to hear from you soon.

Regards
Chan @ www.everydayonsales.com (hy.chan@everydayonsales.com)

CantikHijabku said...

Wah, tak sangka banyak jugak keistimewaan biler keje satu pjbt ni ek...part yg en papa jaga masa ngandung tu yg best tuh..

Mama Zharfan said...

me jeles ok hehhehe jodoh masing2 :) mr hubby keje area dekat2 dgn me gak..so weolls pakai satu ajer sblm me beli honda city tu :)

msredcheesecake said...

Memang ada baik buruk nya hasben n wife keje satu opis.... Bestnya leh dating selalu.... Nak ke hasben dating selalu... Heee...

Nur-nba said...

Senangnya satu tempat kerja dengan suami. Boleh berjimat sedikit sebab berkongsi kenderaan ke tempat kerja.